Telefonia. Kontratazioa

Kontratazioa: kontratua sinatzea, aldatzea eta amaitzea

Telefoniaren ​eta ​interneten ​kontratazioa ​pertsonalki ​egin daiteke​, ​denda batean ​edo ​saltzaileen ​bisita ​baten ​bitartez​; ​telefonoz​, ​operadorearen arreta​-​zerbitzuaren ​bidez​; ​edo ​internete​z​, ​web​-​orriko ​formularioa ​betez​. Hautatzen ​den ​bidea ​edozein ​dela ​ere​, ​enpresak ​kontratua ​idatziz ​edo euskarri ​iraunkorrean ​eman ​behar ​dizu​, ​hala ​eskatzen ​baldin baduzu​. 

Eskabidea ​telefonoz​, ​internetez ​edo ​saltzaileen ​bisita ​espontaneoaren bitartez ​izapidetzen ​baduzu​, ​14 ​egun ​dituzu ​atzera ​egiteko ​eskubidea baliatzeko​; ​hau ​da​, ​kontratua ​indarrik ​gabe ​uzteko​, ​inolako ​azalpenik ​eman beharrik ​eta ​penalizaziorik ​gabe​. ​Halaber​, ​telefonoz edo internetez kontratatzen ​duzun ​eskaintzak ​web​-​orrian ​argitaratutakoak ​ez bezalako baldintzak ​baditu​, ​eskaintzaren ​baldintzak eta iraupen epea ​jasotzen dituen ​dokumentu ​bat ​helarazi ​beharko ​dizu ​operadoreak​, ​15 eguneko epean​. 

Kontratuek​, ​gutxienez​, informazio ​hau ​jaso ​behar ​dute​: 

  • Operadorearen ​izena ​edo ​izen ​soziala ​eta ​he​lbidea​.
  • Bezeroarentzako laguntz​a​-​telefonoa ​eta​, horrela ​badagokio​, ​zerbitzua ​eskuratzeko ​beste bideak​. ​
  • Eskaintzen ​den ​zerbitzuaren ezaugarriak ​eta ​kontratuan ​jasotzen diren ​prestazioen deskribapena​. ​Halaber​, deskonexioeskubidea ​jaso behar ​du​, ​baita ​hori ​baliatzeko ​modua ​ere​. ​
  • Zerbitzuaren ​kalitatemaila indibidualak, ​ez​-​betetzeetarako ​kalte​-​ordainak ​eta ​horiek ​automatikoki ematen ​diren ​edo​, ​bestela​, ​erabiltzaileak ​eskatu ​behar ​dituen​. ​Horrez ​gain​, hasierako ​konexioaren hornikuntza​-​denbora ​aipatu ​behar du​.
  • ​Zerbitzuen ​prezioak eta gainerako baldintza ekonomikoak​, ​kontzeptuak eta ​zerbitzuak ​banakatuta​. ​Era ​berean​, ​mantentze​-​tarifen ​eta ​-​kuoten inguruko ​informazio ​eguneratua ​lortzeko modua ​zehaztu ​behar da​​. ​
  • Kontratuaren ​iraupena. ​Adierazi ​behar ​da ​ea ​gutxieneko epeak ​badauden kontratatzeko ​edo berritzeko​, ​eta ​zein ​izango ​liratekeen ​ondorioak kontratua betetzen ez bada​. ​
  • Zerbitzu​-​kontratuaren ​eta ​beste kontratubatzuen ​artean ​dauden ​loturen ​xehetasuna​, ​halakorik ​badago​; ​zenbait terminal ​telefoniko ​batzuen ​erosketaren ​ingurukoak ​besteak ​beste. ​
  • Kalteordain​en ​eta ​diru-​ ​itzultzeen ​politika ​eta ​mekanismoak​, ​baita  zenbatekoak ​zehazteko ​metodoa ​ere​. ​
  • Mantentzezerbitzuaren ​ezaugarriak​.
  • Kontratua ​azkentzeko eta berritzeko ​arrazoiak ​eta ​moduak​. ​Edozein kasutan​, ​pertsonak​, ​bi ​egun ​lehenago ​jakinarazita ​gutxienez​, ​kontratua amaitzeko ​alde ​bakarreko ​erabakia ​hartzeko ​eskubidea ​duela ​jaso ​behar du​, ​baita ​horretarako ​prozedura ere​. ​
  • Bezeroarentzako ​arretazerbitzuarekin harremanetan jartzeko ​datuak​: posta ​helbidea​, ​posta elektronikoa​, ​telefonoak​, ​web​-​orria ​eta ​gainerakoak. Legearen ​arabera ​operadoreak ​argitaratu ​behar ​duen ​informazioa jasotzen ​duen ​web​-​orria.
  • Datu pertsonalen tratamendua​ri ​buruzko informazioa​. ​Indarreko ​araudiaren ​arabera ​dagokionean​, ​sareak ustiatzerakoan ​eta ​komunikazio ​elektronikoen ​zerbitzuak ematerakoan datuei ​emango ​zaien ​babesari ​buruzko ​informazioa. 
  • Operadoreak ​a​skatasunez ​erabaki ​dezake ​zenbat ​denbora ​beharko ​duen zure ​linearen ​konexioa ​gaitzeko​. ​Epe ​bat ​betetzeko ​obligazioa ​duen enpresa ​bakarra ​Zerbitzu ​Unibertsala ​ematen ​duen ​konpainia ​da​; ​60 eguneko ​gehieneko ​epea ​dauka ​telefonia finkoko ​hasierako sare​-​konexioa ​eskaintzeko​, ​eskabidea ​jasotzen ​duenetik ​hasita.​ 

Kontratua ​aldatzea  

Klausuleta​n ​jasotzen ​diren ​berariazko ​kasuetan ​baino ​ezin ​da ​aldatu kontratua. 

Zure ​konpainiak ​baldintzak ​aldatzeko ​alde bakarreko e​rabakia ​hartzen badu​, ​gutxienez ​hilabete bat ​lehenago ​jakinarazi ​behar ​dizu​; ​halaber​, jarraitzeko ​konpromisoa ​sinatuta berri ​eman ​behar ​dizu​. ​Operadoreek ​fakturan ​ohar ​bat erantsi ​ohi ​dute betebehar ​hori ​betetzeko​. ​Aldaketa ​ohikoenetako ​bat ​zerbitzuak hobe​tzeagatik ​tarifa ​i​gotzea izaten da​. 

​Kontratua ​amaitzea  

Edozein uneta​n ​kontratuaren ​amaiera ​eskatzeko ​eskubidea ​duzu​. ​Hala ere​, ​jarraitzeko ​konpromisoa ​sinatu ​bazenuen ​edo ​epeka ​edo ​hileroko kuota ​batez ​ordaintzeko ​mugikor ​bat ​erosi​, ​penalizazio ​bat ​ezarri ​ahal izango ​dizute. 

Kontratuaren ​amaiera ​bi ​lane​guneko aurrerapenarekin ​eskatu ​behar ​duzu gutxienez. ​Zure ​konpainiak ​ezin ​izango ​dizu ​epe ​hori ​amaitu ​ondoren emandako ​zerbitzurik ​fakturatu​. 

Izapidea ​telefonoz egiten​ ​baduzu,​ ​kudeaketaren ​erreferentziazenbakia adierazi ​behar ​dizute​, ​eta ​hori ​egiaztatzen ​duen ​dokumentua ​edozein euskarritan ​bidal ​diezazutela ​eska eskatzeko ​eskubidea ​duzula ​jakinarazi. 


2021-01-21
Euskal Herriko Kontsumitzaileen Batasuna – EHKB

Utzi iruzkina

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies